torsdag 25 juni 2009

Nu ger jag upp..

Så jag blir hemma imorgon..
Kan fan inte ha henne me på arbetsförmedlingen..
Hon kommer inte sitta still o va tyst..
Det tar ju inte en kvart 20 min utan en timme..
Men hädan efter så hämtar han henne på fredag kvällar o lämnar henne på söndag kväll..
Jag kommer inte hinna något imorgon..
Men det e som vanligt..
Så trött jag blir..
Jag kommer få va vaken hela natten nu..
O fixa o dona..
Dom där extra dagarna me lillan lär du ej få..
Varannan helg thats it...
Bye

2 kommentarer:

  1. Jag tycker inte att man sitter och skiver att barnet inte får träffa sin pappa några extra dagar på nätet!

    SvaraRadera
  2. Hej Elli! Du måste förstå hur det är för båda föräldrar. Du har ju Flisan varje dag, alltid, förutom varannan helg. Palle har henne bara varannan helg. Kan du själv tänka dig hur du hade saknat henne och hur dåligt du hade mått om du bara fick träffa din dotter varannan helg... Du måste sätta dig in i hans situation och även i Flisans situation, hon kanske VILL träffa sin pappa oftare. Dessutom är det bättre för henne att hon får så mycket kontakt som möjligt med sin pappa. Hur mycket han än sårat dig, så låt inte det gå ut över FLisan och Palles relation. Men jag förstår dig! Men försök tänka rationellt och vuxet, istället för att känna dig sårad och arg. Kram på dig!

    SvaraRadera