tisdag 8 september 2009

2 mardrömmarpå knappt en timme..

Första drömmen handlar om att jag var på fest hos Ida..
Där sprang en kille efter mej ganska mycket..
Sen efter en liten stund var han o ett par av hans killkompisar utan för på balkongen..
Dom lekte med eld..
Hela han börjar brinna..
Dom försöker släcka han,,
Vi ringer ambulans direkt..
Idag går ner gråtandes till sin mamma o pappa som sover o berättar..
Helt plötsligt står ida framför mej o säger nu är det kört..
O jag kramar om henne o hon gråter förtvivlat..
När ambulansen har han på båren var jag tvungen att flytta mej
så dom kom förbi..
Han hade en massa plast om sej men när dom går förbi mej vaknar han..
Han reser sej från båren o säger..
Jag ska inte till sjukhus...
Jag bara jo det ska du..
Du måste..
Vi fick tvinga han..
Jag sa jag följer me bara du åker me..
Så det blev att följa me..
Sen slockna han där hände lite till men kommer inte ihåg allt..
Vaknar till..
O somnar om..
Mardröm nr 2
jag skulle till sjukhuset igen för det hade ju varit 2 stycken
Som hade gjort lika dant..
sprang till sjukhuset..
Men vid entren ligger en av läkarna..
Tänderna var utslagan o hon hade en blå stämpel i pannan som jag kände igen..
Hmm
Skakar liv i henne o då e det en tokig man som hoppar upp o bankar i glasen..
Ser hennes rädsla så jag sticker in i det mörka sjukhuset o gömmer mej..
Hör hans fotsteg..
Mitt hjärta bultade hundranittio..
Vaknar av att mitt hjärta nästan satt i halsen..
Allt kändes så verkligt..
Jag Fick panik o tänkte jag tänker inte somna om..
Håll ögonen öppna tänkte jag..
helt plötsligt lät de som nån var i lägenheten så jag går upp o tittar men som tur e var där ingen..
Jag pallar verkligen inte me sådanna här drömmar..
Där e nått som inte stämmer..
Men vad..
Det e helt sjukt att man vaknar såhär..
05.00 på morgonen..
Har sjukt ont i magen nu sitter jag här o ska dricka mitt kaffe får väcka lillan strax för hon ska va på dagis kl 07.00
Hittar inte boken om drömtydning..
Men sen då jag har hittat den ska jag se vad det kan betyda..
Ha det gott
Uppdaterar när jag kommer hem idag efter skolan..
Bye..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar