måndag 17 augusti 2009

Ojj då!!

Det e ju längesen man skrev här..
Fast det har hänt en del nu sista tiden..
I lördags var man me lillan på akuten..
Hon hade gjort illa sin arm..
Den hängde o hon kunde inte alls röra den..
Och ont hade den stackaren..
Läkaren kände på henne men han kunde inte hitta något så han sa kom imorgon vid 10 så röntgar vi..
Det kunde dom gjort med en gång mendet ville dom ej..
Vi åkte hem så fick lillan lite alvedon o välling..
Hon kunde inte alls ta sej upp ur soffan alls..
Var fruktansvärt jobbigt o se henne ha så ont..
Hon somnade ju till sist..
Jörgen kom o hämtade oss så vi kom till röntgen..
När hon hade röntgats kunde hon röra armen som vanligt..
Så vi misstänker att den hade gått ur led nån stans..
Palle kom in då vi var färdiga..
Så jag sa vi åker o handlar mjukglass..
Så jag flisan palle o jörgen åt glass..
Sen skulle jörgen köra..
Jag o palle o lillan åkte till öb..
Där var ju farligt o gå..
men jag köpte en lavalampa..
O det blev lite till sen åkte vi hem till mej o flisan..
Så drack vi kaffe me jörgen o hans mamma o ungarna..
Sen då dom gick beställde vi pizza..
gott var det..
Sen var palle tvungen o köra..
Lillan blev lite ledsen o besviken..
Men vad ska man göra..
Jag kan inte trolla..
Det känns jobbigt o se henne bli så ledsen..
Men sen bada vi..
Hon e allt mammas trollunge..
Idag har jag ringt csn, försäkringskassan, syon på komvux o sist men inte minst ann louise thell på kommunen..
Fick jag inget svar av csn idag blev det imorgon..
jag hoppas verkligen det
My har oxå varit här idag ju..
Var kul att du kom ner..
Nee man får väl hoppas att allt ska lösa sej..
Nee ska väl va uppe lite till..
Ha det gott bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar