söndag 11 oktober 2009

ons, tors, fre,

Jaha då börjar vi väll me onsdag..
Onsdag!!
Var i skolan som vanligt..
Hämtade lillan vid 17.00
Sen laga jag mat till oss..
Lite senare skulle jag duscha hennne för vi skulle på bvc på torsdagen..
Hon skakar som bara den så jag skyndar mej..
Sen känner jag att hon är varm..
Kollar tempen..
Hon hade feber så klart..
Var bara o ge henne alvedon..
Hon somnade ganska fort efter det..
På natten vaknar jag av han hon reser sej upp o spyr..
Bytade blöja på henne o gav henner mer alvedon..
Emma messade att en valp var kommen..
Men fick bädda rent först innan jag kunde svara..
Somnade om igen men vakna efter någon timme av att hon spydde igen..
Somnade om..
Torsdag!!
vaknade av att emma ringde o sa tobbe e snart nedanför så klä på dej o gå ner me cesar..
Gick upp igen när jag hade gått ner me cesar..
O då sov hon..
fick skicka till lärarna att jag ej kom..
Ringde dagis oxå..
Sen la jag mej igen..
Vaknade vid 09.00
Gick upp o gjorde kaffe så man vakna till liv..
Lillan vaknade efter en stund..
Fortfarande feber men ännu högre..
Hon fick glass o allt men det åkte upp igen..
testade allt..
Inget fungerade..
Ringde emma o pratade..
sen ringde jag 1177 alltså sjukvårds rådgivningen..
O han jag pratade me sa åk in me henne..
Emma o tobbe körde mej in..
Dom följde me in o höll sällskap..
Vi kom in med en gång..
Dom kolla tempen o dom kolla hals o mage..
Så sa doktorn ska vi ge enne en glass??
Jag bara ja det kan ni få göra.
Där kommer in 2 damer dom hade me sej glass o saft..
Sen underhöll den ena sköterskan lillan medans den andra tog stick i fingret..
Lillan sa inte ett ljud..
Helt underbart..
Hon var jätte duktig där inne..
Sen gjorde dom hals prov o det visade halsfluss..
Vi var kvar en stund till för o se så hon ej spydde mer..
Sen åkte vi hem..
Lillan somna i bilen o sov resten av natten..
Fredag!!
Vaknade av att lillan ville ha välling..
Hon var skåll het..
hon fick välling o alvedon..
Äntligen fick hon behålla allt hon stoppade i sej..
Åkte o hämtade pencilin till henne när dom öppnade på apoteket..
Sen tog vi det lugnt hela dagen och kvällen..
Efter 12 så försvann febern..
Hon var den vanliga felicia igen ;)
Helt underbart..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar