måndag 21 december 2009

Snart julafton

Då e det bara 3 dagar kvar tills julafton..
Dom ända julklappar jag har köpt är till flisan..
Ska handla hem lite julmat oxå som vi ska ha..
Idag fick jag det svar jag ej ville ha..
Varför just jag??
Får ju bita ihop o se glad ut fast man ej vill..
Men nått som är kul är att vi har fått en massa snö..
Trodde först att det skulle bli som förra året..
Det blev mycket mer snö änn jag trodde..
Har varit ganska trött sista tiden..
Vet inte varför man kan va så slut somjag är..
I helgen som kommer ska jag ta upp allt från förrådet och sortera det.
Sen ska P få sina saker som är i källaren för dom ska minska på förråden så jag får inte plats..
Så snart jag får dom pengarna ska detta hem förnyas med byråar o sånt o nya fina gardiner..
Sitter o drömmer mej bort..
Men som sagt jag har slängt en hel del idag som jag inte behöver..
Så mycket man samlar på sej med åren..
Sen blir det o rensa ut lite mer kläder hos lillan för det är en del till som hon har växt ut..
Tur man har jul lovet att få ordning på allt..
Imorgon ska vi spela upp teatern en sista gång..
känner inte för det just nu men kanske imorgon igen..
Lillan har busat hela dagen..
Bara imorgon oxå hon ska gå på dagis sen har hon lov..
Igår såg jag filmen "Män som hatar kvinnor" och jag rekomenderar folk som inte har sett den har missat en bra film..
Ikväll blir det fortsättningen som heter "Flickan som lekte med elden"
Ne nu e det dax att göra annat ha det gott
Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar